Cum înșală poporul ierarhii mincinoși, care se dau drept tradiționaliști, când de fapt pomenesc eretici. Cea mai mare viclenie: ecumenismul practicat în afara CMB. Biserica Bulgariei și Biserica Georgiei continuă să îl pomenească pe Bartolomeu

Întrebare:

Ce părere aveți despre Biserica Bulgariei și Biserica Georgiei, care au ieșit din CMB, dar au comuniune cu ecumeniștii? Explicați ce înseamnă afirmația: „a mărturisi adevărul din afara Biserici și a mărturisi din Biserică”, după cum a spus ÎPS Ierotheos Vlachos.

Gheron Sava:

Aceste două țări s-au dezis doar prin cuvânt de ecumeniști. Dacă nu sunt de acord nici cu Sinodul din Creta, nici cu CMB, atunci cum de mai continuă să-l pomenescă pe Bartolomeu? Este ca și cum am spune că dumneavoastră nu acceptați Sinodul din Creta, dar continuați să-l pomeniți pe Daniel. Când cineva mi-a spus că sunt și ei ortodocși și putem să avem comuniune bisericească cu ei, i-am adus exemplul următor: Să spunem că eu, care am întrerupt comuniunea cu Bartolomeu, plec din Sfântul Munte, ajung într-o duminică la Patriarhia din Bulgaria, ca să mă îmbisericesc cu patriarhul, pentru că acesta nu acceptă Sinodul din Creta. În aceeași zi vine și Bartolomeu să slujească împreună cu el. Eu o să pot sluji împreună cu ei? Bineînțeles că nu! De vreme ce eu nu îl pomenesc pe Bartolomeu, cum o să slujesc împreună cu el? Așadar doar spun că nu acceptă Sinodul din Creta, în practică de fapt îl acceptă.

Referitor la afirmația: „a mărturisi adevărul din afara Biserici și a mărturisi din Biserică” – nu există acest lucru nicăieri! Din păcate și ÎPS Ierotheos Vlachos acceptă Sinodul din Creta. Face și el ceea ce fac și bulgarii. Cum a putut veni în Iași, acum câteva luni, și să spună românilor să-și urmeze episcopii, că sunt buni? Sunt buni episcopii? Nu sunt! Unde-i conduce pe oameni ÎPS Ierotheos Vlachos? Ceea ce afirmă este un sofism de-al lui personal, pentru că crede despre sine că este un mare teolog. Din păcate teologia lui se bazează pe teologia mitropolitului Ioannis Zizioulas. ÎPS Ierotheos Vlachos pentru că este episcop are ideea că dacă nu pomenești un episcop, ești în afara Bisericii, pentru că episcopul este biserica, adică teoria papistașă despre episcop. De aceea spune că trebuie să duci lupta din Biserică, adică prin aceasta vrea să spună de fapt să pomenești pe episcopul eretic, pentru că episcopul este biserica. Asta vrea să spună el când afirmă că trebuie „să ducem lupta din interiorul Bisericii”. Susține că orice spune episcopul este fără de greșeală, este biserica – asta este teologia lor.

1 Comment

  1. In Biserica Georgiana se raspandeste duhul necurat al ereziei ecumeniste ! Episcopul din America, spre exemplu, a dat ordin preotului din Canada ca sa slujeasca impreuna cu sarbii si cu mitropolitul lor care este omul patriarhului eretic. In plus de asta, acel episcop pomeneste pe toti patriarhii la slujbe. Erezie in toata regula ! Daca Canonul 45 al Sfintilor Apostoli ar fi respectat, preotul Georgian al Canadei (unul singur este, in Toronto), ar trebui sa fie caterisit !!!!

    La o biserica Bulgareasca, barem, preotul acela saracu’, crede ca toate religiile sunt bune ! A incercat sa ma convinga aratandu-mi scrisoarea unui oarecare imparat, din antichitate. Nu aveam la mine Biblia in limba engleza ca sa-i arat ca Domnul Iisus Hristos a facut O Singura Biserica ! Saracu’ de preot si de credinciosii care-l urmeaza…

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*