Concluzii finale ale Sinaxei Ortodoxe de la Mestecăniș (18 august 2018)

În cele ce urmează, prezentăm Concluziile Sinaxei de la Mestecăniș și lista participanților, care au fost de acord asupra celor stabilite și discutate acolo. Recomandăm această formă finală, nu o altă variantă mai veche, dacă dorește cineva să preia mai departe.

Concluzii finale – Sinaxa de la Mestecăniș (18 august 2018)

Sâmbăta, 18 august 2018, a avut loc o sinaxă a ieromonahilor, preoților de mir, monahilor și monahiilor din România, precum și a unor monahi din Sfântul Muntele Athos, care au întrerupt pomenirea ereticilor ecumeniști. Sinaxa a avut loc la schitul Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil din Mestecăniș, județul Suceava, pentru a clarifica, pe baza Sfintelor Canoane și a învățăturilor Sfinților Părinți, câteva aspecte ale sinaxelor ortodoxe anterioare, care au generat controverse în rândul unor ortodocși.

Climatul în care s-a desfășurat sinaxa noastră clerico-monahală a fost pașnic, de înțelegere reciprocă, fapt care s-a oglindit prin acordul tuturor participanților asupra a două din problemele discutate:

  1. Prima hotărâre adoptată se referă la conținutul rezoluției Sinaxei de la Botoșani. Astfel, de comun acord, am decis să retragem afirmația greșită din cadrul punctului 10, unde scrie că: „suntem în comuniune cu Bisericile locale și cu episcopii care resping public ecumenismul și adunarea din Creta, cu preoții și credincioșii acestora” și în locul acestei afirmații am hotărât să mărturisim că: „suntem în comuniune bisericească numai cu ortodocșii care s-au îngrădit prin cuvânt și faptă de panerezia ecumenismului, conform Sfintelor Canoane și a învățăturii Sfinților Părinți.” Motivăm această decizie a noastră prin faptul că niciuna din conducerile ierarhice ale Bisericilor Ortodoxe locale nu a condamnat oficial învățăturile eretice conținute în documentele Sinodului din Creta și nu a întrerupt comuniunea cu episcopii care mărturisesc public erezia. Prin „îngrădirea de erezie” se înțelege întreruperea comuniunii bisericești cu organizatorii, semnatarii și susținătorii Sinodului din Creta și cu toți cei care se află în comuniune cu aceștia, chiar dacă aparțin unor Biserici Ortodoxe care nu fac parte din Consiliul Mondial al Bisericilor.
  2. A doua a hotărâre se referă la „Mărturisirea de credință” alcătuită de participanții Sinaxei de la Roman din ianuarie 2018. Arătăm aici că toți preoții, monahii și monahiile participante la Sinaxa de la Mestecăniș au examinat și reconfirmat ca fiind ortodoxe toate punctele „Mărturisirii de credință” a Sinaxei de la Roman. Însă, întrucât au existat unele nelămuriri și controverse ulterioare cu privire la situația copiilor botezați ortodox (prin întreită cufundare) de episcopi sau preoți eretici ecumeniști, membrii Sinaxei de la Mestecăniș au aprobat o adăugare unde se arată: „copiii nu sunt răspunzători pentru comuniunea cu erezia până la împlinirea vârstei înțelegerii, conform canonului 18 al Sfântului Timotei al Alexandriei.“ Faptul că pruncii sunt nevinovați de erezia ecumenistă nu înseamnă în nici un fel că ei ar face parte dintr-o a treia categorie, între ortodocși și eretici.

Pentru a înțelege mai bine situația copiilor botezați ortodox de către clericii ecumeniști, mai trebuie făcute câteva precizări:

a) pruncul primește după naștere trei Sfinte Taine valide: Botezul, Mirungerea și Euharistia (subliniem că harul lucrează în Sfintele Taine chiar dacă preotul slujitor este eretic ecumenist, pentru că nu fost caterisit încă de un sinod ortodox). Prin cele trei Taine copilul devine membru al Bisericii Ortodoxe, numai că în familia și comunitatea bisericească în care viețuiește acel copil se răspândește și se consolidează panerezia ecumenismului, fapt ce nu poate rămâne fără urmări în viața aceluia;

b) pentru copil ecumenismul este o boală spirituală ascunsă, pe care el nu o poate înțelege, nu o poate respinge și nici nu o poate asuma. Responsabili și condamnabili pentru această boală spirituală sunt doar membrii familiei, nașul și preotul care a săvârșit Tainele. De aceea, dacă acel copil ar muri într-o astfel de stare ca și cea descrisă mai sus, el ar fi socotit ortodox la judecată și, neavând păcate personale, s-ar mântui. Analizând mai departe intervalul dintre pruncie și împlinirea vârstei înțelegerii, el poate fi comparat cu un proces de cădere inconștientă în erezie. Finalul acestui proces noi nu-l putem anticipa, pentru că depinde de mulți factori. În situația în care copilul ajuns la vârsta înțelegerii va asculta cu încredere de ierarhii și preoții eretici sau se va sminti de dezbinările, neînțelegerile și luptele dintre ortodocșii îngrădiți de erezie, atunci el va rămâne în erezia ecumenistă în care fusese inclus inițial fără voia lui. Dacă, dimpotrivă, va căuta sincer și perseverent adevărul și va cerceta scrierile Sfinților care au condamnat deja panerezia ecumenismului precum și profețiile Sfinților care vădesc apostazia episcopilor în vremurile de pe urmă, atunci va exista șansa să redevină ortodox prin îngrădirea de erezie;

c) suntem conștienți că, noi, preoții îngrădiți, avem responsabilități foarte mari, iar unii creștini au de la noi așteptări și cerințe exagerate care ne depășesc puterile. Noi, preoții, monahii, monahiile și mirenii îngrădiți de erezie, care ne întrunim în sinaxe nu suntem înlocuitori temporari ai unui sinod ortodox, ci doar exprimăm învățătura Sfinților Părinți, pe care trebuie să o urmăm cu toții, fără a adăuga sau a scoate ceva din ea, pentru a avea siguranța că nu vom cădea în vreo înșelare;

d) noi, prin acțiunea întreruperii comuniunii cu ierarhii eretici și cu toți cei care păstrează comuniunea cu acești ierarhi, rămânem până la sfârșitul vieții noastre pământești și fără a crea nicio schismă (așa cum ne acuză unii pe nedrept), membri ai Bisericii celei Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică. Ca urmare, pentru a nu face greșeli ca oameni ce suntem, repetăm că îi urmăm cu smerenie pe Sfinții Părinți, hotărârile Sfintelor Sinoade Ecumenice și Locale, hotărârile și canoanele apostolice, care exprimă adevăratul cuget ortodox care la vreme de erezie se exprimă prin întreruperea comuniunii cu ereticii. Aceasta este singura soluție, potrivit Sfinților Părinți, care ne poate salva și poate contribui la convocarea unui sinod ortodox care să condamne și să înlăture definitiv erezia în afara Bisericii;

e) scopul acestei lupte împotriva ereziei este scoaterea ei definitivă în afara Bisericii de către un sinod ortodox și întoarcerea la Ortodoxie a tuturor fiilor Bisericii care au căzut în înșelarea antihristică ecumenistă.

Ne rugăm cu suflet plin de durere ca uniți, noi toți ortodocșii, să Îl slăvim pe Dumnezeul nostru Treimic, Căruia I se cuvine toată slava, cinstea și închinarea și acum și pururea și în vecii nesfârșiți. Amin.

 

Au participat:

 

Ieroschimonah Efrem

Protosinghel Antim

Protosinghel Elefterie

Ieromonah Vichentie

Ieromonah Xenofont

Ieromonah Spiridon

Ieromonah Tihon

Ieromonah Ghervasie

Preot Vasile

Preot Emanuel

Preot Daniel

Preot Ioan

Preot Andrei

Preot Nicolae

Schimonah Sava Lavriotul

Monah Efrem Prodromitul

Monah Nicodim Prodromitul

Monah Marcu

Monah Nicolae

Monah Anania

Monahia Meletina

Monahia Arsenia

Monahia Tatiana

Monahia Ecaterina

Monahia Melania

Monahia Maria

Monahia Daria

Monahia Leontia

Monahia Maria

Monahia Teoctista

Monahia Eupraxia

Rasofora Maximilia

Sora Serafima

Sora Maria

Preoteasa Mioara

Preoteasa Adriana

 

Notă: Părintele Ciprian-Ioan Staicu sprijină deciziile luate, deși nu a putut participa la lucrările Sinaxei.

 

36 Comments

  1. Cand copilul e botezat inconstient, atunci are valoare sfintirea aceea, dar cand copilul ortodox este dus de parintii săi apostati ca sa manance otravurile din potirul papistasilor, nu se mai pune… Cat despre copilul avortat care ajunge in iad fara vrerea lui, ce sa mai zicem? Gresiti fatal, neo-patristicilor, neo-ortodocsilor si neo-ecumenistilor!

      • Copiii avortați nu sunt botezați, pe când Taina Botezului este validă în cazul copiilor botezați de preoți ecumeniști (adică neîngrădiți de erezia ecumenistă). Este aici o diferență. În rest, nu putem ști toate judecățile lui Dumnezeu, nu le putem ști chiar pe toate.

        • Sa ma iertati, dar eu nu inteleg cum poate fi valida Taina Botezului, daca preotul este ecumenist-eretic ! Vine Duhul Sfant la cremarea unui eretic care NU CREDE IN ADEVAR, stiind ca Duhul Sfant este Duhul Adevaruului ?!!! Nu este Duhul Sfant Cel care infaptuieste Sfintele Taine ?!

  2. domnule Tudor, pai dumneata din mândria matale le stii pe toate? Ai acces la judecățile lui Dumnezeu? cine te crezi ? Nu pricepi nimic și te apuci să dai cu pietre? Așa ai învățat în gruparea fanatico-schismatică a fostului-actual preot Ioan Miron? Copilul se botează în credința ortodoxă ”se pune”. Dacă se duce și ia azime de la papistași..iarăși ”se pune”. Fapta este una iar judecata este alta. Sunt două lucruri diferite. Nu pricepi nimic.

    Ia citește aici: http://ortodoxos.ro/2018/09/05/ce-se-mai-intampla-cu-schismaticii-gruparii-conduse-de-preotul-ioan-miron/

  3. Slava sfintei Teimi.Doamne ajuta-ne sa intelegem si lumineaza-ne mintea si calea.Multumim initiatorilor si participantilor adevarati ortodocsi, obligati sa se ingradeasca de cei rauvoitori, de la sinaxele intrunite.Multumim ca ne luminati.Multumim pentru ravna si dragostea purtarii de grija a fratilor ortodocsi prin invataturi care sa ne pazeasca de caderea in erezie si pierderea mantuirii.Doamne, lasa usa raiului deschisa celor ce se ostenesc cu dragoste pentru adevarul Tau si tuturor celor ce si-l insusesc si-l marturisesc sa fie de-a dreapta Ta.
    Multumim pentru claritatea explicatiilor.Mai clar de atat doar rauvoitorii nu inteleg.Poate ca asa vrea Domnul, sa ,,aibe capul greu” sa nu priceapa adevarul.Le recomand, sa ma iertati, RUGACIUNE in
    smerenie.Celor care vor sa formam un TRUP si o VOINTA ORTODOXA in ADEVARUL canonic,ii rog sa procedam in consecinta si sa ne sustinem
    preotii participanti la sinaxa de la Mestecanis si nu numai,in toate
    demersurile care merg spre si catre unitatea ORTODOXA curata si ADEVARATA fara impuritatile ereziei si cuvintului toxic din gura si mintea dusmanilor ortodoxiei.Cine are comentarii toxice (care smintesc) sa se gandeasca de doua,trei,zece ori dupa ce fac si rugaciuni daca trebuie sau nu sa o faca.Pace, unire si iubire intre fratii cu adevarat ortodocsi.Va rog, nu va mai lasati manipulati.Duhul Sfant sa vorbesca prin voi.Nu ne este de folos sa ne separam ortodox de ortodox ingradit.Rusine si mare osinda pentru cei ce o fac cu buna stiinta.Doamne ajuta si iertati.Sa ne binecuvanteze Domnul Dumnezeul nostru sa forman un TRUP si un SUFLET ORTODOX cat mai multi de peste tot in cat mai scurt timp.Poate maine?

  4. Tudor,alias pr tudor din Teleorman cu pareri personale e de evitat, fost prieten cu pr schismatic ioan miron cititi ce zice pr Ciprian de dansul

  5. Ne-ati putea spune daca parintele Pamvo si ceilalti parinti slujitori de la schitul Radeni care, din cate se observa, nu au fost prezenti la sinaxa, sunt si ei de acord sau nu cu deciziile luate? Va multumesc

    • Urmează să aflăm și să fie încurajați să vină la următoarele întâlniri și sinaxe. Lupta împotriva ecumenismului, prin îngrădirea de erezie este de-abia la început. Încă sunt multe probleme, dar e un început bun pentru a păstra cugetul 100% ortodox.

  6. ERETICII NU AU HAR …deci, nu pot sfinți ceva.

    “Oricine se abate si nu rămâne în învățătura lui Hristos NU ARE PE DUMNEZEU; cel ce rămâne în învățătura Lui, acela are și pe Tatăl și pe Fiul.
    Dacă cineva vine la voi și nu aduce învățătura aceasta, să nu-l primiți în casă și să nu-i ziceți: Bun venit!
    Căci cel ce-i zice: Bun venit!, se face părtaș la faptele lui cele rele.” (2In 1,9-11)

    “Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o, să fie ANATEMA!
    Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit, să fie ANATEMA” (Gal 1,8-9).

    “De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, DEPĂRTEAZĂ-TE,
    Știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit.” (Tit 3, 10-11).

    “Deci, cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, și va învăța așa pe oameni, foarte mic se va chema în Împărăția cerurilor; iar cel ce va face și va învăța, acesta mare se va chema în Împărăția cerurilor.” (Mt 5,19).
    – a te chema “foarte mic” înseamnă a te osândi veșnic în iad ca unul ce ai stricat învățătura lui Hristos Dumnezeu.

    Sfântul Ignatie Briancianinov.
    “Nu este Ortodoxie în învățăturile și filosofările omenești; în ele domnește știința cu nume mincinos, care e roadă a căderii. Ortodoxia este învățătura Sfântului Duh, dată de Dumnezeu oamenilor spre mântuire. Unde nu este Ortodoxie acolo nu este mântuire. !
    Comoară de mult preț este învățătura Sfântului Duh! Ea e predanisită în Sfânta Scriptură și în sfânta Predanie a Bisericii Ortodoxe. Comoară de mult preț este învățătura Sfântului Duh! În ea e chezășia mântuirii noastre. De mult preț, cu neputință de înlocuit, neasemuită pentru fiecare dintre noi e fericirea sorții noastre veșnice, tot atât de prețioasă, mai presus de orice preț, este și chezășia fericirii noastre veșnice – învățătura Sfântului Duh.”
    PREDICI p 59.
    Editura Sophia 2008.

    Sfântul Ignatie Briancianinov
    “Cei molipsiți de înșelare prin pot fi întâlniți foarte adesea. Oricine nu are duh înfrânt, cel care își recunoaște vreun fel oarecare de vrednicie și de merite, oricine nu ține neabătut învățătura Bisericii Ortodoxe, ci judecă în ce privește oarecare dogmă sau predanie după cum îl taie pe el capul sau după învățăturile celor de altă lege, se află în această înșelare. Cât este de mare înșelarea cuiva se poate vedea după mărimea rătăcirii și a stăruinței sale în rătăcire. Neputincios e omul! Tot timpul se furișează în noi într-unul dintre chipurile sale și, dând ființă -ului nostru, alungă de la noi harul dumnezeiesc. Precum nu este om, așa cum bine a băgat de seamă Sfântul Macarie cel Mare, care să fie liber de trufie, tot așa nu este om care să fie cu desăvârșire liber de lucrarea asupra lui a acestei patimi subțiri, numită . Ea a fost dată în vileag de către Sfântul Apostol Pavel și doftoricită prin grele încercări venite cu îngăduința lui Dumnezeu.”
    Expierențe ascetice. p 204.
    Editura Sophia 2008.

    Sfântul Ignatie Briancianinov
    “Apostolul a poruncit – mai bine zis, a poruncit Sfântul Duh prin gura Apostolului – să fie lepădată orice învățătură ce nu conglăsuiește cu învățătura pe care au binevestit-o Apostolii, să fie lepădată chiar dacă această învățătură (Gal 1,8). Așa a grăit Sfânta Scriptură nu pentru că vreunul dintre sfinții îngeri ar fi încercat să grăiască împotriva învățăturii lui Hristos, ci pentru că învățătura lui Hristos, învățătura lui Dumnezeu, propovăduită de către Apostoli, e pe de-a-ntregul vrednică de crezare, pe de-a-ntregul sfântă, nu este supusă nici unei schimbări, oricât de întemeiate ar părea aceste schimbări cunoașterii neîndestulătoare, stricate (pervetite), cugetării trupești. Învățătura lui Hristos, fiind mai presus de judecata oamenilor și a îngerilor, este primită numai de credința smerită și este piatră de încercare pentru toate celelalte învățături.”
    Expierențe ascetice. p 179.
    Editura Sophia 2008.

    “Este un lucru foarte, foarte primejdios a propovădui o învățătură potrivnică celei propovăduite de Evanghelie. Potrivit mărturiei Apostolului (Gal 1,8), o astfel de intreprindere este DESPĂRȚIRE DE BUNĂVOIE de harul lui Dumnezeu.”
    Expierențe ascetice p 179.
    Editura Sophia 2008.

    Sfântul Apostol Pavel
    “Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o, să fie ANATEMA!
    Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit, să fie ANATEMA” (Gal 1,8-9).

    Iată ce ne spune Sfântul Ignatie Briancianinov despre cei ce afirmă cu tărie că ereticii au har, dar “nemântuitor”!!!

    “Cel ce își însușește o astfel de părere și o astfel de opreliște se face vinovat de o înfricoșătoare hulă împotriva lui Dumnezeu și se află într-o înșelare vrednică de milă. Domnul nostru Iisus Hristos este singurul izvor al mântuirii noastre, singurul mijloc al mântuirii noastre; numele lui omenesc a împrumutat de la Dumnezeire puterea nemărginită, atotsfântă, de a ne mântui; cum, dar, poate să se întoarcă în rău și să lucreze spre pierzanie această putere, singura care dăruiește mântuire? Acesta este un gând lipsit de noimă! Aceasta este o prostie amarnică, hulitoare de Dumnezeu, pierzătoare de suflet! Cei ce și-au însușit un așa fel de a gândi se află în înșelare demonică, amăgiți de rațiunea cea cu nume mincinos, care iese de la satana.”
    Expierențe ascetice p 179.
    Editura Sophia 2008.

    Sfântul Ignatie Briancianinov
    “Cuvântul ANATEMA înseamnă îndepărtare, lepădare. Când Biserica dă anatema o învățătură, asta înseamnă că învățătura cu pricina cuprinde hulă asupra Sfântului Duh, și pentru mântuire este de trebuință ca ea să fie lepădată și îndepărtată cum este îndepărtată otrava de mâncare. Când este dat anatemei un om, asta înseamnă că omul cu pricina și-a însușit cu hotărâre învățătura hulitoare, lipsindu-se prin ea de mântuire pe sine și pe semenii săi, cărora le împărtășește felul său de a gândi. Când cineva se hotărăște să părăsească învățătura hulitoare și să primească învățătura pe care o ține Biserica Ortodoxă, el e îndatorat, după rânduielile Bisericii Ortodoxe, să dea anatemei învățătura mincinoasă pe care o ținea până atunci și care îl ținea în pierzare, înstrăinându-l de Dumnezeu, făcându-l să rămână vrăjmaș lui Dumnezeu, hulitor al Sfântului Duh, părtaș al satanei.
    Însemnătatea anatemei este de doctorie duhovnicească a Bisericii împotriva unei boli a duhului omenesc, boală care pricinuiește moarte veșnică. Pricinuiesc moarte veșnică toate învățăturile omenești care vâră în credință filosofarea proprie, scoasă din știința cu nume mincinos, din cugetarea trupească, această moștenire de obște a duhurilor căzute și a oamenilor, în învățătura de Dumnezeu descoperită despre Dumnezeu. Filosofarea omenească amestecată în învățătura credinței creștinești se numește erezie, iar urmarea acestei învățături – rea credință.”
    Predici. p 60.
    Editura Sophia 2008.

    Sfântul Ignatie Briancianinov
    “Păcatul hulei împotriva lui Dumnezeu, care alcătuiește miezul tuturor ereziilor, este păcatul cel mai greu, care este propiu duhurilor căzute și alcătuiește însușirea lor cea mai aparte. Duhurile căzute se străduiesc să acopere toate păcatele cu o mască plăcută, numită în scrierile ascetice ale Părinților . Ele fac asta cu scopul ca oamenii să fie amăgiți mai lesne, să se învoiască mai ușor la primirea păcatului. La fel fac ele și cu hula împotriva lui Dumnezeu; se străduiesc să o acopere cu nume mărețe, cu o retorică pompoasă, cu o filosofare elevată. Cumplită armă sunt în mâinile duhurilor ereziile! Ele au pierdut popoare întregi, răpindu-le fără ca acelea să bage de seamă creștinismul, înlocuind creștinismul cu o învățătură hulitoare, împodobind această învățătură ucigașă cu numele de creștinism purificat, adevărat, restaurat. Erezia este un păcat săvârșit, în primul rând, cu mintea. Acest păcat, fiind primit de minte, se împărtășește duhului, se revarsă asupra trupului, spurcă chiar trupul nostru, ce are putința de a primi sfințire din împărtășirea cu harul dumnezeiesc și de a se spurca și molipsi prin împărtășirea cu duhurile căzute. Acest păcat este cu greu băgat de seamă și anevoie de priceput pentru cei ce nu cunosc bine creștinismul, și ca atare prinde lesne în cursele sale simplitatea, neștiința, mărturisirea nepăsătoare și superficială a creștinismului. Au fost prinși de erezie pentru o vreme Preacuvioșii Ioanichie cel Mare, Gherasim de la Iordan și alți câțiva bineplăcuți lui Dumnezeu. Dacă sfinții bărbați care și-au dus viața numai și numai cu grija mântuirii nu au putut pricepe dintr-o dată hula ascunsă sub o mască frumoasă, ce să mai spunem de cei care-și duc viața în griji lumești, având despre credință o concepție neândestulătoare, cu totul neândestulătoare. Cum să recunoască aceștia erezia aducătoare de moarte, dacă ea li se înfățișează sub masca înțelepciunii, dreptății și sfințeniei? Iată pricina pentru care obști creștine întregi și popoare întregi s-au plecat lesne sub jugul ereziei!”
    PREDICI p 62-63
    Editura Sophia 2008.

    Vreau să subliniez în mod deosebit că Harul, adică lucrarea Sfântului Duh, nu poate fi de două feluri, mântuitoare și nemântuitoare; așa cum tot afirmă unii “mărturisitori” pe la tot felul de sinaxe. Această afirmație este o învățătură nouă, pe care Sfântul Apostol Pavel o dă anatema, și încă de două ori. Apoi, ereticii, fiind hulitori de Dumnezeu, nu fac parte din Sfânta Biserică Sobornicească, pentru că ei nu mai sunt în Adevăr. Și Adevărul nu admite a fi știrbit câtuși de puțin. Așadar, ereticii, s-au scos pe ei singuri din sânul Bisericii, și totodată s-au osândit.
    “De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, DEPĂRTEAZĂ-TE,
    Știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, FIIND SINGUR DE SINE OSÂNDIT.” (Tit 3, 10-11).
    Deci, ar trebui să înțelegem o dată pentru totdeauna că ereticul fiind afară de Biserică nu are cum să facă vreo slujire în ea. Ca o complectare, vine Sfântul Apostol Ioan și ne spune că:
    “Oricine se abate si nu rămâne în învățătura lui Hristos NU ARE PE DUMNEZEU; cel ce rămâne în învățătura Lui, acela are și pe Tatăl și pe Fiul.” (2In 1,9).
    Așadar fraților, trebuie să fim ascultători dumnezeieștilor Apostoli care ne învăță limpede și clar că ereticii, fiind hulitori de Dumnezeu, nu pot sfinți ceva, pentru că NU AU PE DUMNEZEU, abătându-se ei de la învățătura cea dreaptă și sfântă. Ori Duhul Sfânt lucrează doar în sânul Bisericii Ortodoxe, unde Adevărul este întreg și neștirbit. Tocmai acest aspect se vede că nu-l știu “mărturisitorii” noștri, cum că ereticul nu mai poate avea pe Duhul Sfânt, fiindcă Îl hulește cu învățătura lor stricată, si prin urmare nu pot sfinți ceva. Așadar fraților:
    “Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni.” (Fapte 5,29)
    Cei ce afirmă toate aceste născociri și filosofări omenești, ar trebui să aducă argumente din Sfânta Evanghelie și învățătura Sfinților Părinți pentru a avea credibilitate. Altfel sunt păreri “înțelepte” omenești. Dar Biserică nu se sprijină pe părerile oamenilor ci pe Piatra-Hristos.
    Alt aspect, mai năstrușnic este faptul că s-au dezis de ecumeniști, în pofida faptului că, mărturisesc ei, aceștia mai au har, dar nemântuitor pentru unii și mântuitor pentru cei simpli și neștiutori! Biserica este UNA, atât. Este ca la nebuni! Ca la Turnul Babel! Da, acești “mărturisitori” se află luptând împotriva lui Dumnezeu, prin această mărturisire stricată, diabolică. Și rătăcirea cea de pe urmă va fi mai rea ca cea dintâi, …și aceasta pentru că tot ce mărturisesc aceștia este în dezacord cu Sfânta Evanghelie și învățătura Sfinților Părinți.
    “Oricine se abate si nu rămâne în învățătura lui Hristos NU ARE PE DUMNEZEU; cel ce rămâne în învățătura Lui, acela are și pe Tatăl și pe Fiul.” (2In 1,9).
    “S-a împlinit vremea și s-a apropiat Împărăția lui Dumnezeu. Pocăiți-vă și CREDEȚI ÎN EVANGHELIE.” (Mc 1,15) Amin.
    Un monah

    • Prin ceea ce afirmați dumneavoastră și acest monah, îndemnați la schismă. Afirmând că toți cei neîngrădiți de erezia ecumenistă nu ar putea sfinți nimic, Taina Botezului, Taina Cununiei și alte Sfinte Taine nu ar mai fi valide la preoții neîngrădiți, ceea ce ar însemna că trebuie refăcute la o grupare schismatică, care se rupe de ortodocși și nesocotește calea prin care au mărturisit Sfintii Părinți. Sfântul Maxim Mărturisitorul nu a îndemnat pe nimeni să se boteze sau să se cunune de două ori.
      Citiți: https://ortodoxlogos.ro/2018/05/14/celor-ce-spun-ca-pomenirea-ecumenistilor-se-poate-face-din-iconomie-marturia-parintilor-aghioriti-din-sec-xiii/
      Ia vedeți ce scrie:
      „Căci dacă numai cuvântul de „Bun venit!” te face părtaş la faptele cele viclene, atunci cu atât mai mult înseamnă pomenirea sa răsunătoare, când stau înainte înfricoşatele taine dumnezeieşti.” – vedeți că tainele se săvârșesc, că stau înainte, deși este pomenit ereziarhul? Nu mai mințiți și zăpăciți lumea cu schismele voastre!

      Dacă vreți să vă vindecați de orbirea în care sunteți, veți înțelege că Tainele se săvârșesc, diferența este că prin pomenirea ereticului, cei care le primesc se fac una cu credința eretică a episcopului (în afara celor mici, care nu au posibilitatea de a alege și care rămân la mila și la judecata lui Dumnezeu), și nu se împărtășesc de harul Duhului Sfânt ce vine din Sfintele Taine. Credincioșii și preotul eretic se osândesc, dar Tainele lucrează, pentru că numai Soborul are autoritatea de a caterisi și a pune în lucrare, ceea ce a fost deja osândit de Dumnezeu. Preoția nu este a preotului, este a Bisericii.

      • Sa-mi fie cu iertare, dar eu nu inteleg cum un preot care pomeneste un ierarh eretic, prin aceasta aratand ca are aceeasi credinta cu ereticul adica se leapada de Hristos Domnul, crezand in minciuna, cum poate veni la el Duhul Adevarului ca sa savarseasca o Sfanta Taina !? Stim ca NU putem sluji la doi domni !!! Acolo vin duhurile necurate ale ereziei pe care acel preot o accepta ! Poate veni acolo si Duhul Sfant ?!
        Eu inclin sa cred ca cei care pomenesc pe eretici, NU POT SAVARSI SFINTE TAINE !

        Vavrog sa-mi raspundeti !

        Doamne ajuta

        • Preotia nu aparține preotului, apartine Bisericii. Ce spun Sfintele Canoane? Dacă cineva botezat si hirotonit ortodox începe să propovăduiască o erezie – „SĂ SE AFURISEASCĂ” – adică mai întâi să fie scos din comuniune, să fie scos din împărtășire, și apoi „SĂ SE CATERISEASCĂ” (în viitor , cât mai repede cu putință, de un Sobor). Biserica este Sobornicească, nu există cădere automată din har cu sensul pierderii puterii de a săvârși Tainele. Tainele sunt săvârșite nu de acel eretic, ci de Însuși Dumnezeu – datorită faptului că Biserica este Sobornicească și numai Soborul poate da sau lua darul preoției – prin punerea mâinilor și prin caterisire – nu altfel!

          Iar pentru că a fost hirotonit de un Sobor, tot un Sobor, tot un Sinod îi va lua această putere de a săvârși Tainele. În schimb, dacă cineva se împărtășește de la acel preot care pomenește episcopul eretic, se împărtășește spre osândă, din cauza credinței eretice propovădite. E ca și cum s-ar împărtăși un păgân, un eretic, care nu crede în Hristos. Dacă prin pomenire, cineva se întinează de credința eretică și devine eretic, Sfînta Împărtășanie nu îi este spre viață venică, ci spre osândă, și deși Tainele sunt săvârșite, nu primește har de la Dumnezeu, cum nu poate primi niciun păcătos nepocăit, și nimeni care cugetă eretic și nu se pocăiește.

          Preasfințitul Artemie din Serbia a zis că ideea că Tainele nu sunt săvârșite este foarte, foarte periculoasă, iar cine cugetă că Tainele nu mai sunt valide, nu cugetă ortodox. Preasfințitul Artmie a spus că NU scrie nicăieri că pe vremea lui Arie sau Nestorie au fost repetate Botezurile sau Cununiile, PÂNĂ LA CONDAMNAREA SINODALĂ A ACESTORA.

          Ceea ce susțineți dumneavoastră nu este Învățătura Bisericii și cine persistă în asemenea idei, ajunge la schismă. Pentru că cineva care spune că Tainele nu se săvârșesc, va spune că Botezul, care este o Sfântă Taină, sau Cununia, nu mai sunt valabile, ci trebuie refăcute.

          Cine susține această idee rătăcită, va cădea în schismă și va ajunge să boteze, să cunune sau chiar să hirotonească din nou asemenea grupărilor stiliste schismatice.

          NU AVEM CANONUL 15? SĂ ÎL APLICĂM – SĂ NE ÎNGRĂDIM DE TOȚI ERETICII ȘI DE TOȚI CEI ÎN COMUNIUNE ȘI DE UN CUGET CU EI ȘI NE ESTE DE AJUNS PENTRU A RĂMÂNE ORTODOCȘI! SPUNAND CĂ TAINELE NU AR FI VALIDE, DEȘI SINODUL NU A CATERISIT ACEI PREOȚI, SE RISCĂ CĂDEREA ÎN SCHISMĂ.

          Există preoți care au întrerupt mai târziu pomenirea și continuă să săvârșească Tainele, iar prin întreruperea pomenirii, cine se împărtășește la Sfânta Liturghie din mâna acelui preot nu se mai întinează de erezie, deoarece episcopul eretic nu mai este pomenit și nu mai are loc acordul cu credința eretică prin participare la o slujbă unde acesta este pomenit.

  7. Aceasta sinaxa atat va aduce rezultate,numai daca vom tine linia Sf Maxim Marturisitorul,adica intreruperea pom ierarhului,fara caderi in extreme,si cautarea altor ierarhi(pomenirea)cea ce inseamna schisma!Doamne pazeste si ne miluieste!

  8. Știți cumva ce se întâmpla cu Pr Ciprian Staicu?
    Nu am mai găsit predicile dumnealui nici pe prieteniisfantuluiefrem nici pe romanortodox.
    Mulțumesc.

  9. Singurul Sinod Ortodox Impotriva Ecumenismului este Sinodul Rocor. Sa ne tinem de el, sa respectam Anathema Rocor si sa o intarim. Fie ca rugaciunile Sfântului Mitropolit Filaret al ROCOR, sa ne intareasca in credinta !

    • Sinodul ROCOR nu este un Sinod care a caterisit eretici și nici nu i-a tăiat definitiv de la Trupul Bisericii.
      Sinodul ROCOR a condamnat ecumenismul, dar nu și pe ereticii ecumeniști din prezent, la fel au făcut-o și mulți alți Sfinți.
      Sfântul Iustin Popovici: Despre ecumenism ca dialog al minciunii:
      https://ortodoxlogos.ro/2018/05/09/sf-iustin-popovici-despre-ecumenism-ca-dialog-al-minciunii/
      Canonul 15, I-II:
      „Cele rânduite pentru prezbiteri, episcopi, şi mitropoliţi, cu mult mai vârtos pentru patriarhi se potrivesc. Drept aceea dacă vreun prezbiter, sau episcop, sau mitropolit ar îndrăzni a se depărta de împărtăşirea cea către patriarhul său, şi n-ar pomeni numele lui precum este hotărât şi rânduit întru dumnezeiasca mistagoghie, ci mai înainte de sinodiceasca înfăţoşare şi de deplinita lui osândire ar face schismă, aceasta a hotărât sfântul sinod, cu totul a fi străin de toată ieratia (preoţia), dacă numai se va vădi că a nelegiuit acest lucru. Şi mai ales s-au pecetluit şi s-au hotărât acestea pentru cei ce cu pricinuire de oarecare vinovăţie se depărtează de ai lor întâi şezători şi fac schismă, şi rup unirea Bisericii. Că cei ce se despart pe sineşi de împărtăşirea cea către întâiul şezător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade, sau de Sfinţii Părinţi, de acela adică care eresul în public îl propovăduia, şi cu capul descoperit îl învăţa, unii ca aceştia nu numai canoniceştii certări nu sunt supuşi, îngrădindu-se pe sineşi despre împărtăşirea numitului episcop, mai înainte de sinodiceasca cercetare, ci şi de cinstea cea cuvenită celor dreptslăvitori se vor învrednici. Că nu au osândit episcopi, ci minciuno-episcopi şi minciuno-învăţători. Şi nu cu schismă au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izbăvi Biserica de schisme şi de împărţiri.”

      Sinodiceasca cercetare a ereziarhilor Bartolomeu, Daniel, etc. încă nu a avut loc.

    • Draga Gavriil,

      Eu din cate stiu, ROCOR s-a alaturat patriarhiei ERETICE a Rusiei ! Am inteles ca este condus de catre Mitropolitul Tihon, care a fost la o sarbatoare importanta, invitat de catre ereticul Bartolomeu si au slujit impreuna acum cateva luni, in Istambul. Deci…ROCOR NU mai este cu Hristos !!!!!! se alege “turma mica”…trebuie sa intelegem ca Dumnezeu “face curat” in Biserica Sa !

  10. Buna seara!

    Referitor la cativa parinti semnatari:

    Pr. Andrei, adica pr. Andrei Cojoaca?
    Care pr. Nicolae? Ca sunt mai multi. Pr. Nicolae Zorila?
    Care pr. Ioan? Banuesc ca nu e vorba nici de pr. Ioan Ungureanu si nici de pr. Ioan Miron.

    Multumesc!

  11. Deoarece sunt mai mulți părinți cu același nume, pentru cine are nedumeriri, despre părintele Andrei din Teleorman este vorba, despre părintele Nicolae din Oradea și despre părintele Ioan din Italia.

    • Buna ziua! Care este parintele Nicolae din Oradea? Aveti cumva sau stiti detalii despre dansul, sau aveti niste date de contact de ale lui? Multumesc!

      • Încercați să luați legătura cu un alt părinte care a fost la Sinaxa de la Mestecăniș și cu ajutorul lui Dumnezeu veți afla cum îl puteți găsi.

  12. Redactor,

    Tu spui ca:
    “Sinodul ROCOR nu este un Sinod care a caterisit eretici și nici nu i-a tăiat definitiv de la Trupul Bisericii.
    Sinodul ROCOR a condamnat ecumenismul, dar nu și pe ereticii ecumeniști din prezent, la fel au făcut-o și mulți alți Sfinți.”

    Te inseli. Iata ce spune Anatema Sinodului ROCOR care te contrazice fundamental:
    «Celor care atacă Biserica lui Hristos învăţând că Biserica Sa este împărţită în aşa zise ”ramuri” ce se deosebesc în doctrină şi în felul de viaţă, sau că Biserica nu există în chip văzut, ci va fi alcătuită în viitor când toate ”ramurile” – sectele, denominaţiunile şi chiar religiile – vor fi unite într-un singur trup, şi care nu deosebesc Preoţia şi Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun că botezul şi euharistia ereticilor sunt valabile pentru mântuire; prin urmare, celor care cu bună-ştiinţă sunt în comuniune cu aceşti eretici mai înainte pomeniţi sau celor care susţin, răspândesc sau păzesc erezia lor ecumenistă sub pretextul dragostei frăţeşti sau al presupusei uniri a creştinilor despărţiţi, ANATEMA!»

    Anatema Sinodului ROCOR nu numai ca ii cateriseste pe eretici, ci-i scoate afara din Trupul Bisericii ca asta inseamna cuvantul ANATEMA! Citeste-o cu atentie si observa ca toti participantii la aceasta sinaxa va aflati sub ea. Mai precis faceti parte din categoria celor care “nu deosebesc Preoţia şi Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun că botezul şi euharistia ereticilor sunt valabile pentru mântuire” si care, din aceasta cauza, sunteti din categoria “celor care cu bună-ştiinţă sunt în comuniune cu aceşti eretici”.
    Atragerea mea aminte e spre trezirea voastra ca sa incercati sa iesiti de sub Anatema ROCOR care este scurta, precisa si perfecta. Nici un alt utopic sinod ecumenic nu va putea formula impotriva ereziei ecumeniste o Anatema mai buna decat aceasta redactata de catre Sfantul Filaret Vosnejenski. Odata cu Sinodul ROCOR din 1983, Biserica are Sfant Sinod prin care a anatematizat, adica a scos afara din Trupul Ei atat erezia ecumenista, cat si pe ereticii ecumenisti convinsi, cat si pe aceia care afirma cu buna stiinta ca acesti eretici au Sfinte Taine valide.
    Depinde numai de voi daca ramaneti in comuniune sau nu cu erezia si cu ereticii ecumenisti recunoscandu-le cu buna stiinta tainele lor.

  13. Domnule Leontescu, dumneata habar nu ai ce este judecata sinodală, în care sunt chemați nominal toți episcopii și clericiii care aderă la erezie și se iau hotărâri pentru fiecare în parte. Până când nu se pronunță caterisirea și anatema, respectivul preot sau episcop are preoție (în caz că cineva din cler se pocăiește nu mai e anatematizat, dar e judecat și cel mai probabil caterisit și primit prin pocăință în rândul mirenilor). Nu mai inventa tu dogme și Canoane noi. Sinodul ROCOR nu e decât o atenționare, nu este nicidecum SOBORNICEASCA JUDECATĂ FĂCUTĂ ÎN MOD NOMINAL ȘI CU HOTĂRÂRI NOMINALE PENTRU FIECARE DINTRE CLERICI, și care durează mult mai mult timp. Te crezi infailibil, dar o iei pe urmele părintelui Ioan Miron. Degeaba ai citit Pidalionul, poți să citești și zece Pidalionae, dar dacă rămâi fixat pe rătăcirea ta, nu faci decât să propovăduiești schisma și să rătăcești și pe alți. Nu ți-e frică de judecată? Nu te mai umfla în pene dacă habar nu ai!

    Apoi te contrazici flagrant, ecumenismul nu e doar de la Creta, că așa vreți voi. Ecumenismul era și înainte de Creta, ba chiar au avut loc alte sinoade eretice la Balamand și Chambessy, iar ce s-a întâmplat în 1965 cu patriarhul Athenagoras e erezie cu capul descoperit, pentru care toate patriarhiile și-au dat acordul. V-ați auto-decalarat sinod și le judecați pe toate cum vă vine vouă la socoteală. Cine avea și cine nu avea taine valide înainte de Creta? Că doar și înainte erau eretici ecumeniști. Atunci nu mai erau eretici, nu li se mai deosebeau tainele? Vă contraziceți în continuu în ereziile pe care le debitați!

  14. Multumim acestor parinti pentru ca ne lamuresc indeajuns cum stau lucrurile . Le multumim ca ne explica cu cine trebuie sa fim in comuniune si cu cine sa nu fim in comuniune . Din pacate Silviu chirila , inselat fiind ,inseala multi oameni nestiutori .

  15. Sfantul Ioan Iacob spune clar ca harul nu lucreaza prin preoții sau episcopii eretici. Deci acestia nu pot chema si harul si sa fie in erezie in acelasi timp. Copiii mici si bătrânii sunt in pacat la fel ca ereticii care o fac cu stiinta. Păcatul cu nestiinta este tot pacat. Daca o mama isi duce copilul la sectari acesta se osândește chiar daca nu are nici o vina. La fel se intampla si cu copiii duși la eretici. Se înnegresc. Toti sunt negri si ereticii si copiii si bătrânii. Se osândesc pt ca se apropie in pacat. Nimeni nu poate evita duhul eretic si de necredința care se transmite in predici si slujbe eretice. Niciodată la SF Părinți nu s-a văzut ca arunci cand veneau inapoi la ortodoxie copiii si bătrânii sa nu fie botezati sau mirunsi. Mirungerea se face atunci cand cineva a căzut in erezie si a participat la “tainele” ereticilor, dar care inainte de aceasta a fost ortodox. Botezul si mirungerea pt cei care s-au născut in erezie si vin la ortodoxie. Aceasta pt ca ereticii neavând har nu pot sfinti pâinea si vinul, cu atat mai puțin apa botezului.
    Totuși in acest caz este greu de exprimat ce trebuie facut cu copiii care sunt botezati de Ecumeniști pana la judecata sinodală.

    • Aveți o gândire pur clericalistă și formalistă. Chiar ecumenistă. Episcopul si preotul nu se identifică cu Tainele, cum face Bartolomeu cu sinoadele.

      Tainele le săvârșește Dumnezeu. Clericii sunt doar niste unelte.

      Hristos trimite harul care sfințește Sfintele Taine. Toți cei care au discernământ, fie că știu, fie că nu știu din pricina nepăsării se osândesc din cauza pomenirii numelui episcopului eretic. Există și exprimarea că preoții nu au har care se referă la faptul că se osândesc.

      Nu gândiți ortodox. Ceea ce spuneți dvs. nu reflectă invatatura Sfintelor Canoane, care spun că cei botezați și hirotoniți, dacă cad in erezie, trebuie CATERISIȚI ca Tainele să nu se mai poată săvârși prin ei.

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. În duh ortodox, spre slava Domnului Iisus Hristos… |
  2. Persistența în ignoranță duce la pierderea mântuirii Preacuviosul Marcu Ascetul spune că „neştiinţa este cel dintâi şi de căpetenie uriaş al răutăţii”…   – OrtodoxLogos

Leave a Reply to Tudor Cancel reply

Your email address will not be published.


*