„Te voi iubi dacă ești în Adevăr, dacă ești ortodox. Dacă nu ești, te voi iubi în sensul că doresc ca și tu să te mântuiești!”
– Scopul unui Sinod Ortodox este de a aduce pacea. Dar aduce un sinod întotdeauna pacea?
Se zvonește că se va forma un Sinod Pan-Ortodox, despre care se spune că va fi într-un fel „al optulea Sinod ecumenic”. Știți că până acum avem șapte sinoade ecumenice și mai multe sinoade locale. Așa se zvonește că va fi „al optulea Sinod ecumenic”, care va avea loc. Se va face în zilele noastre… ( s-a desfășurat deja în anul 2016 – la Creta).
Lucrările preliminare la acest al optulea Sinod ecumenic sunt în desfășurare de mai mulți ani. Chiar au fost și întruniri create și efectuate. Declarațiile programului au fost anunțate de noul nostru patriarh (n.n. Bartolomeu) că va încerca să țină „cel de-al optulea Sinod ecumenic” – printre celelalte lucruri pe care ni le-a spus – și altele multe care ni se mai spun din când în când.
Întrebăm: Ce poate aduce acest „al optulea Sinod ecumenic”? Adică ce va face? Nu sunt foarte familiarizat cu detaliile programului, dar chiar dacă aș fi fost … Părintele Justin Popovici (sfânt canonizat în 2010) a trimis două Memorii la Sfântul Sinod al Bisericii Sârbe din Belgrad. Aceste Memorii au fost traduse în limba greacă. Le avem și noi în mâinile noastre.
Desigur sunt mulți care spun că este caracteristic faptul că în fiecare lucrare care se face în etapa pre-sinodală, să se menționeze anumite lucruri care se vor schimba! Și deci nu este nimic fix! Desigur, acest lucru este criticat de Părintele Justin Popovici în memoriile trimise Sinodului Sârb. Sincer: ceea ce scrie în aceste memorii Părintele Justin Popovici este sub îndrumarea Duhului Sfânt. Miroase a Duhul Sfânt! Ceea ce spune și ceea ce scrie este foarte important…
Vă puteți imagina, dacă acest „al optulea Sinod ecumenic” introduce câteva lucruri îndrăznețe, cât de mult va sminti apoi această poziție a așa-numitului Pan-ortodox? Pentru că vor fi oarecum obligați să redefineasca reguli, dogme – poate – pentru a lua locul vechilor canoane si dogme. Iar creștinilor care vor aplica ceea ce Biserica a știut și a stabilit până astăzi, li se va spune că sunt „de modă veche”. Nimic mai bizar.
V-am mai spus: secularizarea ortodocșilor este o chestiune a timpului nostru. Și a făcut multe pagube… Dar vă puteți imagina ce rezultate am avea din astfel de decizii ale unui astfel de sinod? (n.n. decizii stabilite in documentele sinodului din Creta in anul 2016 care sunt contrare Tradiției Duhului Sfant a Bisericii). Ce alte rezultate ar putea avea?
Mi-am pregătit notițele pentru ceea ce urmează să vă spun, dar m-am bucurat să văd că Părintele Justin Popovici spune același lucru: Vor rezulta schisme! Așa cum am avut odată cu schimbarea calendarului, fenomenul calendarului vechi, așa vom avea și când se vor întâmpla astfel de lucruri, pentru că mulți vor spune: „Nu accept aceste lucruri!”. Nu vor fi (atunci) despărțiri sau schisme? Și Părintele Justin Popovici spune: Nimic bun nu putem aștepta de la o astfel de întâlnire în afară de schisme și erezii! Nu este foarte natural si firesc? Despre asta e vorba!
Dacă întrebați:
„Ei bine, cam ce mobil anume ar împinge lucrurile să se miște așa?” Părintele Justin Popovici observă – în urmă cu mai bine de zece ani – că există o grabă. Graba există și astăzi. Se grăbesc, ca această sesiune să aibă loc. Părerea mea personală este că o astfel de întâlnire nu este mișcată de Duhul Sfânt! Este condusă de forțele întunecate ale iadului, este condusă de francmasonerie. Numai ca să fie acceptat acest sinod panortodox. Da! Pentru că, știti, vor să ne rupă în bucăți! Exact asta caută: Să provoace schisme și să pună la încercare membrii Trupului Bisericii.
Bine, atunci să lăsăm lucrurile așa cum au fost, căci ce dorim de fapt să câștigăm?
Pentru că vinovații – cei care persiflează zilele de miercuri și vineri ca zile de post – pentru a nu se simți rău îți spun: „Biserica ni le-a impus”. Acest lucru îndepărtează sentimentul de vinovăție de la ei.
A! Deci se face toată munca asta pentru a-i menaja pe ei ecumeniștii? Sau și pentru ei! Tema este foarte simplă: mergeți la duhovnic și acolo prezentați tema (a postului) pe care o puteți reglementa cu pogorământ individual de la caz la caz. Dar nu se dorește asta! Cei care au puțină evlavie sau evlavie prefăcută, nu ar trebui să se simtă vinovați atunci când li se arată că așa ar trebui să se înfrâneze si așa ar trebui să postească. Prin urmare, aceast sinod panortodox, dacă ar avea loc (a avut deja loc in Creta in anul 2016 n.n. ), ar fi considerat o pseudo-întâlnire, un sinod fals! Nu va fi acceptat! (deși ecumenismul fost instituționalizat sinodal n.n.).
Dar mai este și altceva. Cine vor fi cei care vor convoca ședința (sinodul) sau cei care vor participa la ședință? Aici vreau să acordați o atenție deosebită acestui lucru: știm din istorie că episcopii au luat parte la sinoade. 318 Sfinți Părinți au participat la Primul Sinod ecumenic. Acum, dacă Atanasie cel Mare era doar diacon, se înțelege că era un reprezentant al Patriarhului Alexandriei. Nu a mers singur deci ca diacon. De obicei au participat episcopi.
Care este starea spirituală contemporană a acestor episcopi care se vor așeza să discute problemele sinodului (care a avut loc deja in Creta in anul 2016)? Sunt episcopii aceștia ortodocși sau nu sunt?
Din câte știm astăzi (în anul 1991 vorbește Părintele Athanasie n.n.), episcopii care vor participa au fost deja învinși de ecumenism. În mod neechivoc – poate vor exista unele excepții – acești episcopi nu mai sunt ortodocși de fapt. Chiar dacă sunt numiți Patriarhi, dacă sunt numiți Arhiepiscopi, dacă sunt numiți Episcopi. Nu mai sunt ortodocși! Noi știm asta. Știm acest lucru din declarațiile individuale pe care le fac in particular, din modul în care se mișcă la întâlniri ecumenice și din felul în care se exprimă în administrația Bisericii. Vă voi spune din nou: episcopii au fost învinși atât de francmasonerie, cât și de ecumenism!
Deci, dacă acești episcopi vor sta la masă, la ședință, în sinod panortodox, se vor mișca oare insuflati de Duhul Sfânt?
Eu nu cred acest lucru. Nu pot să cred acest lucru. Sunt lucruri foarte serioase! Este foarte grav ce urmează să se întâmple la acest sinod panortodox! Să avem grijă. Forțele întunecate deja i-au plătit și i-au convins deja pe acești episcopi care au poziții ecumeniste – desigur! Sunt convins că așa este, cu puține excepții! Subliniez acest lucru. Ei bine, în planul forțelor întunecate care au prins deja cheag în administrația Bisericii lui Hristos, există următorul scop:
Planul este ca să aibă loc – la câțiva ani după sinodul pan ortodox – unirea „bisericilor”. Adică să se unească Ortodoxia, romano-catolicismul și protestantismul. Aceasta este prima fază din plan. Dar știm oare că în comunitățile eretice (la protestanți și la romano catolici) nu există har valid în Taine – deci nu există mântuire? Sau mai precis: la protestanți și romano catolici nu există nici măcar seva și harul mântuitor al Bisericii, nu există Taina Preoției. Și întrucât nu există Preoție, nu există Biserică la protestanți și romano catolici… Spune-mi ce fel de mântuire putem avea sub cupola sau uniunea unor astfel de confesiuni de credință denaturată, anemică? Este posibil vreodată să avem mântuire în erezie?
Dar răul nu se oprește aici. Mai urmează încă o fază. Este faza de unificare a creștinismului adică a acestora trei – ortodoxie, romano-catolicism și protestantism – cu celelalte religii: budhiste, mahomedane și mozaice (evreii). Toate acestea au fost deja puse în plan ca să fie îndeplinite. Adică, exact ca atunci când vrem să facem o reprezentație teatrală, se face mai întâi o repetiție generală. Toate aceste întâlniri care au loc ici și colo și care din păcate sunt și cu participare ortodoxă, fie în Europa, fie dar în America, alcătuiesc repetiția generală, pentru a vedea cum merg lucrurile. Deci ultimul pas este acesta: unirea tuturor religiilor.
Dar vă întreb: Atunci de ce trebuie să mai fiu creștin ortodox? Ce se întâmplă dacă spunem că creștinismul mântuiește și nicio altă confesiune nu ne mântuiește? Că doar Ortodoxia mântuiește și nicio confensiune nu ne poate oferi mântuirea? Înseamnă, că de fapt pentru episcopi criteriul nu mai este mântuirea! Care va fi criteriul atunci? Criteriul va fi altul… să spunem politic, să presupunem că va fi criteriul social. Pentru că, nu uitați, liderii politici moderni din întreaga lume nu văd religia ca pe un element de satisfacere a nevoii de pocăință și mântuire a omului – și acest lucru nu este doar în creștinism, este valabil și în celelalte țări care au alte religii – ci ca un element care poate manipula mulțimea. Liderii politici gândesc religia doar ca să spele pe creier oamenii. Deci, dacă sunt satisfăcuți cu manipularea oamenilor, nu le mai pasă de fenomenul pe care îl numim noi mântuire. Sunt complet indiferenți. Dar vor să realizeze altceva: așa-numita pace mondială și așa-numita iubire mondială. De aceea, un mesaj a fost trimis pe bună dreptate de Mitropolitul Florinei (Augustin Kantiotis) „Da! Vă iubesc în adevăr”. Și aceasta este o frază a Evanghelistului Ioan, Apostol prin excelență al iubirii. Evanghelistul nu omite să puncteze despre subiectul iubirii. (3 Ioan 1:15)
Odată am ținut un discurs la sărbătoarea Sfântului Ioan Teologul și am arătat:
– Dați-mi voie să reiterez cuvântul – cât de „greu”, (profund) a fost Apostolul Ioan. Sau dacă vreti să pun cuvântul între ghilimele „dur”. Dar cum, asa a fost Apostolul iubirii? Cel care a căzut la pieptul lui Iisus? Da! Așa a fost!
Citiți epistolele sale pentru a vă convinge! Ca să nu spun acel lucru dur pe care l-a spus despre colegul său Iuda: „De ce – spune Ioan – a făcut Iuda asta? „Pentru că deținea punga, visteria și era hoț!” Ați auzit? Era un hoț Iuda! Vă parafrazez:
„Nu mărturisește celălalt adevărul? Nu-i vei spune bună dimineața! Nu-l vei primi în casa ta!” (2 Ioan 10:13)
Deci după cum vedeti dragostea nu este euforie, nu este romantism edulcorat, ieftin și superficial. Iubirea trebuie să fie în adevăr! Te voi iubi dacă ești în Adevăr, dacă ești ortodox. Dacă nu ești, te voi iubi în sensul că doresc ca și tu să te mântuiești! Dar în acest caz nu voi avea comuniune euharistică cu tine. Pentru că dacă pierd criteriul ortodoxiei care este mântuirea, atunci ce facem, unde ajungem?
Conducătorii Bisericii noastre au fost învinși de ecumenism și masonerie! O voi mai spune încă o dată: ei sunt interesați de elementul social. Episcopii spun: „Vom avea pace în societate, în lume. Ca să nu mai avem războaie. Deci vom avea dragoste. „Și ne oprim doar la asta? Spuneți-mi: Când a apărut o erezie mai mare decât ecumenismul? Care este menirea acestei panerezii – potrivit Părintelui Justin Popovici – a ecumenismului? Prin urmare menirea este zadarnică căci a coborât creștinismul la nivelul socialismului! Acest lucru nu este ceva nou. Și aici, în Grecia, acest element a fost implantat și este deja rulat de parohii! Și ce să vezi … Ce să vă mai spun? Permiteți-mi să vă spun că predicarea creștinului de astăzi are un caracter social…
Permiteți-mi să vă spun despre catehismul copiilor, care este un catehism ieftin, în principal redus la divertisment și la subiectul lecției care va fi predată teoretic! Dar acest catehism în cele din urmă, nu va salva, nu va transforma și remodela copilul.
Deci decadența a început mai demult! Vă povesteam acum 2-3 ani, cum s-a importat acest curent din America de Sud și, de fapt, oamenii, romano-catolicii s-au dezvoltat în așa fel, în sfera creștinismului, la un nivel social și nimic altceva!
Să ne trezim deci! Creștinismul este mântuire! Dacă corectează societatea, acestea sunt doar rezultate secundare.
Elementul principal este mântuirea.
Acest lucru, însă, nu mai este propovăduit astăzi.
Extras din a 162- a cuvântare din cartea Noului Testament: Faptele apostolilor.
Sursa traducerii: https://saccsiv.wordpress.com/2021/10/12/filmul-songbird-va-fi-difuzat-de-pro-tv-vineri-ora-2330/#comment-48957
Cuvântarea de mai sus a Părintelui Athanasie Mitilinaios (audio în limba greacă):
Câteva cuvinte despre viața Părintelui Atanasie Mitilinaios:
Citiți și:
1 Trackback / Pingback