Părintele Cristian Călugăru despre validitatea hirotoniei sale

Fragment din interviul cu Gheron Sava din vara anului 2021:

Dragoș: (…) Părintele Ciprian v-a acuzat de schismă pentru că, probabil, constatările pe care le-ați făcut la Buzău nu au fost cele pe care și le-ar fi dorit el.

Părintele Cristian: Părintele Ciprian nu m-a acuzat de schismă din cauza Buzăului. Buzăul este motivația pentru care caută nod în papură. Nu. El pe mine mă acuză pentru acea greșeală pe care eu am făcut-o când am scris un articol despre problema ereziei ecumenismului și a masoneriei din Biserică. Acel articol, eu în continuare consider că sensul din el este foarte bun, dar a fost și o greșeală, pe care am mărturisit-o atunci și în sinaxă, care, mereu am spus, a fost o greșeală de exprimare din partea mea, și anume că masonii clerici sau ecumeniști nu mai au lucrarea harului Duhului Sfânt. Și el de acolo tot încearcă când are nevoie să mă acuze. Am zis foarte clar, i-am trimis și mesaj și i-am explicat lucrurile foarte clar, și anume: că este doar o greșeală de moment, din dorința aceea arzătoare și plină de durere la acele vremuri, de a spune lucrurile, de a se întâmpla ceva, de a se lua atitudine, pentru că știm bine că România era moartă ca și atitudine împotriva ereziei ecumenismului și a masoneriei.

Dovada este foarte clară, și am mărturisit-o foarte clar, căci, înainte de a fi hirotonit, cu ochii mei am văzut episcopul cum s-a dus la catolici cu tot cu sobor și au stat și s-au rugat. I-am auzit în boxa clădirii catolice de afară cum se rugau împreună, după care eu am fost hirotonit și eu niciodată nu am spus că Taina Hirotoniei nu ar fi validă. Deci lucrurile sunt foarte clare, nu cred că mai pot fi probleme din punctul acesta de vedere. Greșeala mi-am asumat-o, mi-am mărturisit-o. Subiectul este iarăși încheiat. Nu are nicio treabă cu mărturisirea mea de credință, cu ieșirea mea din parohie, cum de altfel a nuanțat în predică.

Dragoș: Sau a speculat, mai bine zis.

(…)

Vedeți: https://romanortodox.info/parintii-din-sfantul-munte-explica-de-ce-au-intrerupt-comuniunea-cu-parintele-ciprian-staicu-video/

7 Comments

  1. Minunat dle Calugaru, dar nu mai aburiti lumea. In momentul caterisirii sustineati greseala, deci caterisirea e validă. Pocainta de mai tarziu nu anuleaza caterisirea, sunt alte căi de urmat pt aceasta. Deci acum sunteti mirean.

    • Caterisirea părintelui Cristian Călugăru nu este valabilă. Nu se îndeplinesc condițiile de caterisire.
      Conform tâlcuirilor la Canonul 4 de la Antiohia, caterisiriele făcute de eretici nu sunt valabile în cazul preoților ce se îngrădesc de ei, deoarece ecumeniștii sunt dușmanii preoților anti-ecumeniști.

      “Pentru aceasta este trebuinţă a se prosdiorisi (a se rândui), ca să rămână neprihănit; adică, să nu aibă loc de dezvinovăţire şi nădejde de aşezare episcopul acela ce se va caterisi, 1. La vinovăţii arătate, şi drepte după canonul 28 apostolesc. 2. Nu de sinod particular de câţiva episcopi ai eparhiei, şi din aceştia unul dând dreptate, iar altul osândind, după canonul 14 al acestui sinod din Antiohia (că atunci trebuie mitropolitul să cheme şi din episcopii megieşitelor ţări, ca să se cerceteze judecata, şi să se dezlege toată îndoiala, după acestaşi canon), dar ori de sinodul tuturor episcopilor eparhiei, care în conglăsuire osândind, iar nu neunindu-se după canonul 15 al acestuiaşi din Antiohia, ori de sinodul patriarhului ocârmuirii. 3. Şi să fie faţă cel ce se judecă, şi loc de răspundere să i se dea, după canonul 74 apostolesc, afară numai de s-a chemat, şi nu au întâmpinat după acestaşi apostolesc. 

      4. Şi pârâşii să nu-i fie vrăjmaşi vederaţi, nici aceiaşi să fie şi pârâşii, şi judecători precum acestea s-au întâmplat la nelegiuita caterisire a lui Atanasie şi a lui Hrisostom. Despre care vezi la subînsemnarea canoanelor 28 şi 32 apostoleşti. Ci şi prezbiterii, şi diaconii, şi clericii cei mai de jos, întâi trebuie a şi căutat judecăţile lor la arhiereii lor. Iar de ar prihăni pe judecătoria lor, să cheme şi pe alţi megieşi episcopi, ori şi pe mitropoliţii eparhiilor lor, după canonul 36 din Cartagina. Şi cel 12 al acestuiaşi.”

      • “… nici aceiaşi să fie şi pârâşii, şi judecători precum acestea s-au întâmplat la nelegiuita caterisire a lui Atanasie şi a lui Hrisostom.”

  2. Păi dacă se îndreptățește așa, când a văzut acele lucruri,că sa rugat cu catolicii, de ce s a mai dus la hirotonie?

    • Nu știa învățătura despre întreruperea pomenirii și Canonul 15. Oare și noi de ce nu ne-am oprit mai devreme și am mers la slujbe după ce am văzut că s-au rugat cu papa Ioan Paul al doilea?

Leave a Reply to Redactor Cancel reply

Your email address will not be published.


*